ΣΗΜΕΙΩΣΗ!

Τυχόν ομοιότητες με πρόσωπα, γεγονότα, καταστάσεις δεν είναι τυχαίες και καθόλου συμπτωματικές καθώς τα παραπάνω κινούνται στη σφαίρα της πραγματικότητας.

Πέμπτη 18 Ιουνίου 2015

ΣΟΚ!! Η ClickO-ΛΑΓΝΕΙΑ ΣΚΟΤΩΝΕΙ ΤΗΝ ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΙΑ

Κάπως έτσι είναι οι τίτλοι στο FB σήμερα, με στόχο το κλικ του ανυποψίαστου αναγνώστη. Τα κλικς δίνουν λεφτά στις ιστοσελίδες, αφού αυτό τον αριθμό δείχνουν στους υποψήφιους τους πελάτες. Η δημοσιογραφία πεθαίνει.


Ένα διαφορετικό άρθρο σήμερα, λόγω της υφιστάμενης κατάστασης στη δημοσιογραφία σήμερα με όλες αυτές τις ιστοσελίδες. Διαβάζουμε διάφορα θέματα τα οποία στο τέλος της μέρας δεν μας ενδιαφέρουν καν ή είναι αναληθή ή παραπλανητικά λόγω των τίτλων τους.


Η εποχή μας είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με την τεχνολογία. Η ακμή της διαδικτυακής δημοσιογραφίας τον καιρό που ανθούσε, ήταν η ελπίδα για την «αληθινή» δημοσιογραφία, την πραγματική. Ήταν μια ικμάδα φωτός στο σκοτεινό δωμάτιο, επειδή η λογική έλεγε, περισσότερες φωνές, περισσότερες πιθανότητες να ακούσεις την αλήθεια. Η πραγματικότητα όμως είναι άλλη, αφού δυστυχώς (λέω εγώ) οι «αλήθειες» απλά αναπαράγονται παντού, χωρίς καμία διαφορετική τελεία ή κόμμα. 



Πλέον το μόνο που ζητούν από τους «δημοσιογράφους» είναι η αναπαραγωγή των ειδήσεων από το Κυπριακό Πρακτορείο ειδήσεων, όσο πιο γρήγορα γίνεται και όσο πιο «ελκυστικό» τίτλο μπορούν να φανταστούν. Εξού και με κεφαλαία γράμματα, οι λέξεις «ΣΟΚ», «ΑΠΙΣΤΕΥΤΟ» κτλ.

Ακόμη, κάτι άλλο εκνευριστικό που βλέπουμε είναι τα αποκλειστικά, τα αποκαλυπτικά, και όλα τα συνώνυμα που μπαίνουν μπροστά από τους εκκωφαντικούς τίτλους με στόχο αυτό που είπαμε στην εισαγωγή, το «κλέψιμο» του κλικ σου! Για σένα που διαβάζεις τώρα αυτές τις γραμμές, γίνεται όλο αυτό. Αυτό ονομάζεται κλικολαγνεία, η έλξη και ο εθισμός στα κλικς.



Αυτή η τακτική σκοτώνει την αξιοπιστία των δημοσιογράφων και γενικότερα την ίδια την δημοσιογραφία. Αναρωτηθείτε, πότε είδατε τελευταία φορά κάποιο ρεπορτάζ που ήταν όντως αποκαλυπτικό; Πότε ήταν το τελευταίο αποκλειστικό ρεπορτάζ που στο τέλος αποδείχτηκε αληθινό; Επειδή συμβαίνει κι αυτό, διαβάζουμε αποκλειστικά τα οποία δεν επιβεβαιώνονται και στο τέλος διαγράφονται και αναρωτιόμαστε αν είδαμε καλά ή τρελαθήκαμε, αφού δεν το βρίσκουμε πια.

Αληθινή ιστορία. Ήμασταν μια παρέα και στη παρέα ο ένας εργαζόταν σε αθλητική ιστοσελίδα. Όπως καθόμασταν στη καφετέρια, τον βλέπω να μπαίνει στο site που εργάζεται και να ανοίγει όλα τα άρθρα που έγραψε ο ίδιος μέσω του κινητού του. Και τον ρωτώ, «καλά ρε φίλε, τί κάνεις εκεί;» και μου λέει «είμαστε σε διαφορετικό δίκτυο και μπορώ να κάνω κλικ στα άρθρα μου. Έτσι  θα σημειωθεί στα views ως διαφορετικό άτομο και κλικ». Είναι τόσο εθισμένοι, που τους αρέσει να βλέπουν ένα ψεύτικο αλλά μεγάλο αριθμό θεάσεων στα άρθρα τους. 

Τη λύση δεν την έχω, αλλά, νομίζω, πως θα μπορούσαμε να αποφύγουμε το κλικ. Εγώ πλέον το κλίκ μου το «πουλάω» πολύ ακριβά και δεν το δίνω από δώ κι από κει. Αφού με αυτό ικανοποιούνται, δεν θα τους προσφέρω αυτή την ικανοποίηση.

Άντε και καλά μπάνια!

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου